Hírek
2020. November 11. 17:03, szerda |
Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Több mint 50 ezer forintot szánnak az aktív internetezők idén karácsonyi ajándékokra

Az idén átlagosan 52 300 forintot szánnak karácsonyi ajándékokra az aktív internetező felnőttek, 8 százalékkal többet a tavalyinál, ugyanakkor a koronavírus miatt szűkül a megajándékozottak köre
- derül ki az Árukereső.hu és a GKI Digital közös karácsonyi kutatásából. Az MTI-hez kedden eljuttatott összefoglaló szerint a válaszadók a tágabb rokonság, ismerősök, munkatársak esetében az ajándékozás elmaradását a földrajzi távolsággal és a járvány második hullámával indokolták, mivel nem biztosak abban, hogy az ünnepek során személyesen is tudnak majd találkozni. Emiatt idén a legszűkebb családra és a közeli barátokra, 5-6 főre korlátozódik a lista, míg tavaly átlagosan 8 embernek készültek kisebb-nagyobb meglepetéssel.
A kevesebb megajándékozott miatt jelentősen nőhet az egy személyre jutó ajándékok értéke, elérve akár a 9500 forintot.
Azok, akik saját bevallásuk szerint az idén kevesebbet költenek majd ajándékra, ezt főleg a járványhelyzet miatti megfontoltabb, takarékosabb életvitellel (38 százalék), vagy konkrét anyagi nehézségekkel (37 százalék) indokolták.
Az előző évhez hasonlóan a ruházati cikk (51 százalék), a játék (40 százalék), valamint a szépségápolás és kozmetikum (33 százalék) a három legnépszerűbb, ajándéknak szánt termékkategória. Utazást és különböző jegyeket 2019-hez képest jóval kevesebben terveznek vásárolni, megnőtt viszont azok száma, akik valamilyen otthon is használható sportfelszerelést készülnek ajándékozni.
A vásárlás tervezett módjával és helyével kapcsolatban nincs érdemi változás: a korábbi évek trendjét folytatva, idén is a legtöbben (86 százalék) az online rendelés és a webáruházak mellett tették le a voksukat, az arányt a pandémia tovább erősítette. Az internetezők 41 százaléka kifejezetten a vírushelyzet miatt tervez többet online vásárolni, 48 százalékuk pedig a tömegeket vonzó plázákba tervez kevesebbet látogatni.
Mindezek mellett a második legnépszerűbb vásárlási célpontnak továbbra is a bevásárlóközpontok számítanak, ahova még így is közel az emberek fele tervez majd menni. A plázákat követik a hagyományos, utcáról megközelíthető boltok és szaküzletek.
Külföldről az idén kevesebben terveznek ajándékot beszerezni, viszont itt is nagyobb értékben, átlagosan 15 200 forintért.
A kutatást az Árukereső.hu megbízásából a GKI Digital készítette 2020 októberében. A felmérés online adatfelvétellel valósult meg, 2445 fős válaszadói minta alapján, az adatfelvétel módjából és az elért célközönségből adódóan a kutatás az aktív internetezők ünnepi vásárlási terveit mutatja be.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Július 05. 20:27, szombat | Belföld
MÁV-csoport: további vonalakon bővül az éjszakai közlekedés a metrók üzemidő-bővítéséhez kapcsolódva
A MÁV-csoport több vasútvonalon új járatokat indít, illetve módosítja a menetrendet, szombattól bővíti az éjszakai szolgáltatást.
2025. Július 05. 14:10, szombat | Belföld
NGM: a magyar üzemanyagárak a háborús feszültség ellenére továbbra is kedvezőbben alakulnak a szomszédos országokhoz képest
Az izraeli-iráni konfliktus lezárultával, az átmeneti megugrást követően a hazai és szomszédos üzemanyagárak is csökkenni kezdtek;
2025. Július 05. 11:02, szombat | Belföld
Axiom-4 - Kapu Tibor: egy csoda részese vagyok
Isteni élmény volt részese lenni a Grace űrhajó felbocsátásának, és az azóta eltelt valamennyi nap egy csoda, beleértve azt is, amikor először megpillantottuk a Földet
2025. Július 04. 18:39, péntek | Belföld
Orbán Balázs: indul az ukrán bosszúhadjárat amiatt, hogy Magyarország nem támogatja Ukrajna EU-csatlakozását
Indul az ukrán bosszúhadjárat amiatt, hogy hazánk nem támogatja Ukrajna EU-csatlakozását - jelentette ki a miniszterelnök politikai igazgatója csütörtökön Facebook-oldalán