Városlista
2025. május 23, péntek - Dezső

Hírek

2012. Február 22. 14:03, szerda | Belföld
Forrás: OrientPress

Nincs, aki pénzt vigyen Ferihegyre

Nincs, aki pénzt vigyen Ferihegyre

Példátlan az Európai Unió történetében, ahogy feljelentették és elmarasztalták a Malévet. Bár számos légitársaság kapott már állami segítséget, csak két esetben hoztak Brüsszelben ítéletet.

Az olasz Alitalia és a görög Olympic Airways esetében viszont olyan sikerrel lobbizott a két kormány, hogy végül nem kellett lemondaniuk az átszervezett nemzeti légitársaság megtartásáról – írja a Magyar Nemzet.

Joaquín Almunia versenyjogi biztos szóvivője, Antoine Colombani szerint a légi közlekedésben 2000 óta az Alitalia és az Olympic Airways esetében hozott negatív döntést az Európai Bizottság, ezért szerintük a Malév esete nem tekinthető kivételesnek. Azt azonban elismerte, hogy mindkét esetben csak részleges visszafizetésre került sor, tekintettel „a kiemelkedő összegű állami támogatásokra” és arra, hogy ezeket a kötelezettségeket a felszámolási eljárás során veszik majd figyelembe.

A Liszt Ferenc repülőtéren ugyan mára az utasforgalom elérte a Malév megszűnése előtti létszám nyolcvan százalékát, de a gazdag kínai és orosz bizniszutasok helyett szabadidőruhás turisták jelentek meg, amióta a Malév helyét fapados légitársaságok foglalták el, illetve amióta leálltak a kontinensközi távolsági járatok. Amíg a hagyományos légitársaságok jómódú üzletemberei 80–100 euróért vásároltak a ferihegyi boltokban, a fapadosok utasai 2–4 eurót hagynak ott alkalmanként. A Malév csődje óta a magyar vámszabad boltok forgalma harminc százalékkal zuhant, és a lap iparági forrásból úgy értesült, hogy a cégnél a közeljövőben elbocsátásokra lehet számítani.A Magyar Nemzet kérdésére Hardy Mihály, a repülőtér üzemeltetőjének szóvivője elmondta: a repülőtér menedzsmentje a nyári szezon kezdetéig kivár, és a jelenleg is folyó tárgyalásoktól, újabb légitársaságok megjelenésétől függ, sikerül-e pótolniuk a Malév által generált forgalmat és bevételeket.

OrientPress Hírügynökség

Ezek érdekelhetnek még

2025. Május 23. 07:31, péntek | Belföld

NGM: a kormány elkötelezett a gazdaság fejlődésének biztosítása és a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése mellett

Magyarország történetének legjelentősebb autópálya-fejlesztése indul el 2025. szeptember 1-jén, amelynek keretében teljeskörűen megújul az M1-es autópálya.

2025. Május 23. 07:28, péntek | Belföld

Varga Mihály: a fenntartható gazdasági növekedéshez stabil pénzügyi rendszer kell

A magyar gazdaság évtizedes teljesítményében a német cégeknek is kiemelt szerepe van, ezért kulcsfontosságú, hogy a vámháború okozta változékony piaci helyzetben a német gazdaság ismét erőre kapjon

2025. Május 23. 07:22, péntek | Belföld

OGY - A jövő évi költségvetés megalapozásáról és az adótörvényekről is tárgyal a parlament

A jogi személyekről, a jövő évi költségvetés megalapozásáról, az adószabályokról és a nemzeti bankról szóló törvény módosításáról is tárgyal pénteki ülésén az Országgyűlés.

2025. Május 22. 06:00, csütörtök | Belföld

Háborúellenes költségvetésnek nevezte el Nagy Márton a jövő évi büdzsét

Háborúellenes költségvetésnek nevezte a 2026-os költségvetést a nemzetgazdasági miniszter a törvényjavaslat szerdai általános vitájában az Országgyűlésben.