Hírek
2012. Március 24. 14:01, szombat |
Belföld
Forrás: OrientPress
Lézengő utasok a 2-es terminálon

Változó képet mutat jelenleg a budapesti nemzetközi repülőtér.
A fapadosokra berendezkedett 1-es terminálon egy átlagos nap délelőttjén is sűrű az utasforgalom, nem úgy a 2-es terminálon, ahol a Malév leállása alapvetően megváltoztatta a képet: a kereskedelmi létesítmények legtöbbje kong az ürességtől - írja a Magyar Hírlap.
A regionális vezető szerepbe vetett bizalom ábrándja szertefoszlott, immár végérvényesen Bécs vagy Prága, de inkább utóbbi lehet a kelet-közép-európai központ. Mint ismert a légikikötőt üzemeltető társaság vezetése úgy döntött, hogy két létesítményt egyszerre a megváltozott körülmények miatt nem érdemes fenntartani, azaz az 1-ről átköltöztetik a légitársaságokat a 2-es terminálra. Mindez azt jelenti, hogy aki a 2-es terminálon is és az 1-esen is működtet üzletet, az átköltözik, aki nem, az lehúzhatja a rolót. Konkrét előkészületek a gyakorlatban még nem kezdődtek meg, így a tulajdonosok sem tudják mi a teendő.
Hardy Mihály, a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. kommunikációs vezetője a lapnak azt mondta: a tervek szerint nyár elejére átköltöztetik a légitársaságokat. Ehhez azonban meg kell állapodni az üzletek bérlőivel is. Itt azok lesznek kedvezőbb helyzetben, akik a 2-esen is működtetnek kiszolgáló létesítményt. Akik nem, azokat mindenképpen ki kell fizetni, ugyanis többéves bérleti szerződések vannak érvényben. Arra pedig nem lehetett számítani, hogy a nemzeti légitársaság leállásával felborul ez a piac.
A nemzetközi repülőtér 1-es terminálja tavaly 2,3 millió, míg a 2-es 6,6 millió utast fogadott. Ez még mindig messze van attól a 15 milliós éves forgalomtól, amit önmagában a 2-es terminál is képes lenne ellátni, sőt a BA terveiben középtávon – az évtized végéig – húszmillió utas szerepelt. Igaz, ezeket a merész terveket még a válság előtt fogalmazták meg a befektetők. Az 1-es bezárása viszont a 2-es terminálon levő boltok forgalmát lendítheti fel. Mi tagadás, erre számítanak is az üzemeltetők. A forgalom ugyanis nagyon csekély, az éttermekben, bisztrókban, de még az újságárusoknál is csak lézengenek a vendégek.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2025. Május 23. 07:31, péntek | Belföld
NGM: a kormány elkötelezett a gazdaság fejlődésének biztosítása és a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése mellett
Magyarország történetének legjelentősebb autópálya-fejlesztése indul el 2025. szeptember 1-jén, amelynek keretében teljeskörűen megújul az M1-es autópálya.
2025. Május 23. 07:28, péntek | Belföld
Varga Mihály: a fenntartható gazdasági növekedéshez stabil pénzügyi rendszer kell
A magyar gazdaság évtizedes teljesítményében a német cégeknek is kiemelt szerepe van, ezért kulcsfontosságú, hogy a vámháború okozta változékony piaci helyzetben a német gazdaság ismét erőre kapjon
2025. Május 23. 07:22, péntek | Belföld
OGY - A jövő évi költségvetés megalapozásáról és az adótörvényekről is tárgyal a parlament
A jogi személyekről, a jövő évi költségvetés megalapozásáról, az adószabályokról és a nemzeti bankról szóló törvény módosításáról is tárgyal pénteki ülésén az Országgyűlés.
2025. Május 22. 06:00, csütörtök | Belföld
Háborúellenes költségvetésnek nevezte el Nagy Márton a jövő évi büdzsét
Háborúellenes költségvetésnek nevezte a 2026-os költségvetést a nemzetgazdasági miniszter a törvényjavaslat szerdai általános vitájában az Országgyűlésben.