Hírek
2023. Április 28. 06:00, péntek |
Belföld
Forrás: mti
A Lidl Magyarország 14,2 milliárd forintért értékesített magyar bort tavaly

A Lidl Magyarország belföldön és külföldön összesen 14,2 milliárd forintért értékesített magyar bort, a forgalom öt év alatt csaknem 60 százalékkal nőtt - közölte az áruházlánc csütörtökön az MTI-vel.
Az exportforgalom elérte a 15 millió palackot, külföldön a furmint, a királyleányka és a szürkebarát a legnépszerűbb magyar borfajta. A kínálat széleskörű, családi pincészetek és nagy borászatok termékeit egyaránt forgalmazzák, 2018-tól 2022-ig több mint 60 milliárd forint bevételhez juttatva őket. A Lidl jelenleg Európa 16 országában több mint 200 féle magyar bort árusít - írták.
Az áruházlánc csaknem egy évtizede döntött arról, hogy a magyar beszállítók számára meghirdetett programjának részeként kiemelten kezeli a palackos borokat, és segít a termelőknek eljutni külföldre is. A kezdeményezést sikeresnek tekintik, mivel a közlemény szerint a magyar borok a piaci nehézségek ellenére megőrizték a versenyképességüket. Kiemelték, hogy a Lidl két saját márkás bora is aranyérmet kapott az idei Berliner Wein Trophy nemzetközi borversenyen.
Az áruházlánc egy éve értékesítési rekordról számolt be, a 30,1 millió palack éves forgalom 1,6 millió palackkal haladta meg az egy évvel korábbit. Értékben számolva ugyancsak jelentős volt a bevétel, külföldön 7,8 milliárd forintért adtak el magyar bort, a növekedés 56 százalékos volt a 2 évvel korábbihoz képest. A legnagyobb külföldi felvevők az Egyesült Királyság, Németország, Lengyelország és Csehország voltak.
Ugyancsak tavaly közölték, hogy a Lidl közreműködésével magyarországi vállalatok és vállalkozások összesen 81 milliárd forint értékben exportáltak, az előző évhez képest 26,5 százalékkal nagyobb értékben. A legkeresetteb magyar termék külföldön a bor mellett a keksz és rágcsálnivaló, az olaj, a margarin, a fagyasztott termékek, állateledelek, kenyér, friss hús, a zöldég és a gyümölcs. Kiviteli érték alapján a legnagyobb felvevőpiac Románia volt, míg a legtöbbfajta termék Szlovákiába került.
Utolsó beszámolója szerint a Lidl Magyarország a 2022 februárjában zárult üzleti év során több mint 748 milliárd forintos forgalmat és 33 milliárd forintos nyereséget ért el. Egy évvel korábban több mint 668 milliárd forintos forgalommal és csaknem 28,5 milliárd forintos nyereséggel zárt. A külföldi értékesítések összege 1,6 milliárd forintról majdnem 1,85 milliárd forintra nőtt. Az áruházlánc 2004-ben jelent meg Magyarországon, ma 197 üzletet és 4 logisztikai központot működtetnek belföldön.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Július 08. 16:39, kedd | Belföld
NGM: júniusban ismét többlettel zárt a költségvetés, a kormány változatlanul elkötelezett a költségvetési stabilitás megőrzése é
Magyarország pénzügyei rendezettek, a szigorú költségvetési fegyelem fenntartása változatlanul a kormány kiemelt prioritása
2025. Július 08. 12:44, kedd | Belföld
E.ON: több mint 150 ezer ügyfélnél már helyreállt az áramszolgáltatás
Több mint 150 ezer ügyfélnél már helyreállt az áramszolgáltatás a hétfő délutáni vihar után az E.ON Hungária Csoport működési területén – közölte a cég kedden az MTI-vel.
2025. Július 08. 10:39, kedd | Belföld
Vihar - OKF: csaknem háromezer viharkárt számoltak fel a katasztrófavédelem tűzoltóegységei
A kedd hajnali órákig 2932 viharkárt számoltak fel a katasztrófavédelem tűzoltóegységei, valamint az önkormányzati és az önkéntes tűzoltók - közölte az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) az MTI-vel.
2025. Július 07. 16:00, hétfő | Belföld
NAV: július 5-től változik néhány adószabály
Július 5-től változik az alkalmazottjukat be nem jelentők és a hiánypótlási felhívást semmibe vevő cégekre vonatkozó néhány adószabály - tudatta a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) szombaton az MTI-vel.